• Header Jos 1
  • Header Jos 2
  • Header Jos 3
  • Header Jos 4
  • Header Jos 5
  • Header Jos 6
  • Header Jos 7

foto-jos.nl

Vanmorgen eerst rustig ontbeten en daarna de koffers naar beneden gebracht en in de auto geladen. Onderweg naar het vliegveld de auto afgetankt en even op Terminal South gaan staan om daar naar de vliegtuigen te kijken.

\

Voor je de grote jets en achter je het kleine waterspul en het is heerlijk om daar te staan. Terwijl ik daar stond zag ik een Buizerd aan komen vliegen en op een paal gaan zitten en daar dus even heen gelopen.

Het is nu 12.30 uur geweest en dus tijd om de auto in te gaan leveren en mij bij de incheckbalie te gaan voegen in het hoofdgebouw van de luchthaven. 3880 kilometer met deze auto gereden in 27 dagen en in totaal 212 liter benzine getankt en dus een verbruik gehad van gemiddeld 1:18,3 en dat is een mooi gemiddelde. Geen problemen bij het inleveren van de auto gehad en ook bij de incheckbalie van de KLM en de douane ging het allemaal goed en dan even een lekker plekje binnen opzoeken bij een raam om nog wat naar buiten te kunnen kijken. Om 13.45 uur kwam de PH-BQE van de KLM binnen en dat is voor mij wederom een nieuwe kist op de lijst.

Na het boarden moesten we helemaal om het hoofdgebouw heen rijden en kwamen we nog langs een oude Convair 340 uit 1954 en die kist vliegt nog steeds vrachtjes  rond.

Na het opstijgen nu eens een linkerbocht en dan vlieg je weer over bekend terrein; Steveston! Hier ben ik deze vakantie begonnen en nu vlieg ik er ook weer overheen op de terugweg. de cirkel is rond.

Boven in beeld Steveston en daaronder het George C Reiffel Bird Sanctuary en hier ben ik op dag 1 en 2 geweest.

We zijn over een andere route naar Hudson Lake gevlogen en van daaruit door naar Baffin en dit stuk van het land had ik nog nooit eerder gezien.

Vanaf Baffin hebben we een zuidelijkere route gekregen en die is zeker een half uur sneller en in plaats van via de zuidpunt van IJsland te vliegen gaan we nu in 1 rechte lijn naar het noordelijke puntje van Ierland en dwars over Engeland en dus waren we ruim op tijd voor de Nederlandse kust.

's nachts nog wel het Noorderlicht gezien en het first light moment was nog wel weer even heerlijk om van te kunnen genieten. Helaas een smerig raam en dus op veel foto's vlekjes te zien.

Egmond en dus gaat het gebeuren! Ik zit aan de linkerkant in het vliegtuig en we gaan landen op de polderbaan, dus eindelijk de eigen tuin vanuit het vliegtuig kunnen zien en platen.

Na een soepele landing en niet al te lange taxirit naar de gate kwamen we bij de douane in de file te staan en daarna waren ook de koffers nog te laat vanuit de kelder boven wegens een technische storing. Vervolgens in een taxi en file voor de Wijkertunnel en ondanks het feit dat we om 09.45 uur al op Schiphol waren toch pas 12.30 uur thuis en dat was jammer. Murphy kwam me meteen al begroeten in de gang en Droopy was eerst even afstandelijk. Ik ben weer thuis en het is goed geweest zo. Volgend jaar naar IJsland met Albertjan en daarna is alles weer open!