• Header Jos 1
  • Header Jos 2
  • Header Jos 3
  • Header Jos 4
  • Header Jos 5
  • Header Jos 6
  • Header Jos 7

foto-jos.nl

  Home

30 April 1987 was ooit mijn eerste keer naar Dusseldorf om aldaar vliegtuigen te gaan spotten en daarna nog de stad in voor de avond en dan laat in de avond weer naar huis. In latere jaren is de avond in de stad eraf gegaan en zijn we steeds ergens tussen 5 en 6 in de middag weer naar huis gegaan na het spotten. Het is een prachtig vliegveld met hele mooie plaatsen om te kunnen fotograferen en daarom komen we er graag! Afgelopen week gaf Eric al aan dat de weersvoorspellingen er goed uitzagen voor de zondag en dus deze vrij gehouden en om 05.45 uur vertrokken naar de Heimat in de Corsa. Een eerste echte test hoe de kleine Opel zich zal houden op de Duitse snelweg en deze test heeft het karretje goed doorstaan. Mooi op tijd bij het vliegveld aangekomen en ook Eric was reeds ter plekke en dus met de monorail naar het stationsgebouw gegaan en daar eerst een bakkie koffie gedronken en daarna het terras op, want die gaat pas om 09.00 uur open tegenwoordig. Prima weer en dus een dagje genieten geblazen.

Vandaag werd er geland vanaf de kant van de stad en dat komt niet zo vaak voor en dus weer eens andere plaatjes en zeker mooie landingsplaatjes die je dan kunt maken.

Deze Airbus A320 is nog maar 3 dagen terug aan Germanwings afgeleverd en dus nog erg vers!

Het nieuwe 2015 kleurenschema van Eurowings.

De All Nippon Airways Dreamliner komt heerlijk voor de neus binnen.

Weer bijna 1100 plaatjes geschoten deze dag en dat is het grote voordeel van de digitale fotografie van tegenwoordig. Vroeger ongeveer 250 dia's per dag en dan zocht je de momenten uit, maar nu plaat je lekker weg en ziet wel hoeveel het er uiteindelijk gaan worden. Alles wat niet goed genoeg is delete je gewoon weer.

Jos.

Woensdagavond 22 juli was ik samen met Albertjan aan het wandelen op de noorderpier van Wijk aan Zee toen ik plotseling bij de opgang van de zuiderpier zowel een brandweerwagen als een ambulance aan zag komen en de pier op zag rijden. Ik kom al vele jaren op de pier en heb dit nog nooit meegemaakt! gelukkig de camera bij me en dus meteen een paar plaatjes geschoten.

Het cruise schip was net buitengaats gegaan toen dit gebeurde en gezien het feit dat deze bak van de Costa rederij is vroegen wij ons af of er weer passagiers in het water lagen.... en of Schettino weer achter het roer stond, of zo....

Er kwamen nog meer auto's de zuiderpier op en ook politiewagens zowel op het strand als op de pier en dus moest er wel iets gebeurd zijn en toen kwamen er ineens ook auto's de noorderpier op en dan ga je denken aan iemand in het water en ook de reddingsbrigade kwam vanuit de haven en vanaf het strand deze kant op.

iedereen speurde over het water naar de drenkeling en ook de loodsboot zocht mee en ook de traumaheli kwam laag over het water mee helpen zoeken.

Uiteindelijk werd er niemand gevonden en bleek er ook niemand vermist te zijn, want de melding naar de hulpdiensten deze avond was verkeerd geweest en was er iemand vanaf de pier van Scheveningen gesprongen en niet IJmuiden...........Paniek om niets dus.............

Toch was dit even leuk om te zien en mee te maken en een nuttige "oefening" voor de betrokken hulpdiensten.

Jos.

Zaterdagmorgen 4 juli naar Veere vetrokken om vanuit daar naar de touretappe op de zondagmiddag te gaan kijken en dat samen met Eric en zijn vrouw. Op tijd vertrokken en de drukte vanaf de A15 over de N57 langs de deltawerken viel mee en dus mooi op tijd aanwezig in Veere. We hebben een gezellige dag gehad en na het avondeten zijn we naar Neeltje Jans gereden om daar te gaan kijken bij de opbouw van de tribunes en de finishplek op dit werkeiland. Het was al niet zo warm meer als in de middaguren en dus was het nu heerlijk toeven aan het water.

Veere in de middag.

Zo voelt het alsof je een heel eind terug gaat in de tijd!

Neeltje Jans in de avonduren.

Het blijft indrukwekkend, onze deltawerken.

Zondag 5 juli begon met een clear scope op de buienradar, maar binnen twee uur kwamen de blauwe vlekken opzetten en deze werden zelfs rood en dus besloten we nog een klein rondje te fietsen door de polder alvorens het noodweer los zou gaan barsten en net voor het zwaarste weer waren we weer binnen en vertrokken we richting de zeelandbrug in de regen en hadden noodweer inclusief onweer op de brug en begonnen we te twijfelen of we nog wel uit de auto zouden kunnen komen voordat de tour langs zou komen, maar eenmaal bij Noordwelle aangekomen klaarde het weer op en konden we ons aansluiten bij de mensen die reeds bij en tussen de twee rotondes aldaar opgesteld stonden. De reclamecaravaan was net voorbij en dus kon het wachten beginnen, net als in 2010 destijds. Buiten de toeschouwers stond er ook een Tsjechische supporter die in middeleeuwse uitdossing gekleed was. Toen de helicopters eraan kwamen wisten we dat de eerste renners dichtbij waren en ineens kwamen ze de eerste rotonde af en voor ons langs. Deze kopgroep ging erg hard en zoefden voorbij.

Onze plek langs de route.

NOS tour de flits reed voor de kopgroep uit.

De kopgroep in volle inspanning.

Cancellara, Froome en Tom du Moulin komen voorbij.

Greipel komt hier voorbij en zal korte tijd later deze etappe winnen.

De tweede groep volgt al op meer dan een minuut.

Ook de gele trui zit in deze groep.

Tussen groep 2 en 3 zaten nog een paar renners.

Deze deden het iets rustiger aan en lieten zich terugzakken naar groep 3.

In groep 3 zaten de meeste Hollanders en dat was jammer......

Ver achterop reed nog een groep achterblijvers en daarna kwam de bezemwagen voorbij.

Op naar Antwerpen en Waterloo.

Met z'n allen in de file terug naar het knooppunt bij Zierikzee en daarna door over de brug naar Veere en weer door naar Middelburg voor het avondeten. Om kwart voor elf weer in de auto gestapt en via de weer opengestelde deltawerken naar huis gereden. Net als in 2010 was het weer leuk om mee te maken.

Jos.

Deze zomer gaan er een paar maatschappijen met nieuwe types vliegtuigen op Schiphol vliegen en dat is voor ons luchtvaart enthousiasten altijd goed nieuws!

Qatar komt met de Boeing 787 Dreamliner en China Southern met de Airbus A380 naar ons kikkerlandje vliegen en die wilde ik beide bij een van hun eerste bezoeken vastleggen en meteen ook even genieten van al het andere moois wat dan voorbij komt vliegen. Donderdag 18 juni eerder naar de zaak gereden om eerst nog even langs de baan te gaan staan voor de Qatar 787 en de Icelandair Boeing 757 in speciale beschildering.

De Pink Ribbon Boeing 767 van Delta Airlines.

De Iceland Air Boeing 757 in de Noorderlicht beschildering, waanzinnig mooi!

De Emirates A380 blijft een mooi gezicht als deze voorbij komt.

De Qatar Boeing 787 Dreamliner is een plaatje!

Zaterdag 20 juni was de eerste vlucht voor de China Southern Airbus A380 naar SChiphol en gezien de vroege aankomsttijd was dit geen optie voor mij om daar bij te zijn na een late avonddienst op de zaak, maar het vertrek vanaf de computer en vanuit de tuin gevolgd!

Nadat ik de kist de polderbaan op had zien draaien op de pc meteen naar buiten gegaan met de camera en vanuit de tuin deze plaat kunnen maken.

Hebbes!

Jos

De Astra gaat deze zomer haar tiende verjaardag vieren en dus hoog tijd om weer wat jonger te gaan rijden. Na een korte zoektocht uitgekomen bij een mooie witte Opel Corsa met maar 27.000 kilometertjes op de teller. De auto heeft verder de color edition extra's, een navigatie pakket, lichtmetalen velgen en een trekhaak als toetje. Nog 2 weekjes tuffen met de Astra en dan gaan we over op de verse Corsa.

Hopelijk kan deze auto weer jaren mee en in elk geval meteen in juli een paar mooie lange ritten voor de boeg.

Jos.